Το Findbar λανσάρει τα “Search Insights”, τη νέα...
Το Findbar λανσάρει το νέο feature "Search Insights", αναβαθμίζοντας την πλατφόρμα AI Discovery κ...
Τι προσφορές έφερε η Black Friday 2024 και πώς κινήθηκε το e–commerce στην Ελλάδα; Ποια προϊόντα μονοπώλησαν στα ηλεκτρονικά καλάθια, ποιες κατηγορίες παρουσίασαν ανοδική πορεία και σε τι τιμές τελικά αγόρασαν οι καταναλωτές, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Νο1 πλατφόρμας σύγκρισης τιμών BestPrice.gr.
Όπως συνηθίζουμε να λέμε στο BestPrice.gr, η Black Friday είναι η αγαπημένη μέρα των απανταχού καταναλωτών. Οι περισσότεροι καταναλωτές περιμένουν με ανυπομονησία τις προσφορές της Black Friday για να αγοράσουν τα προϊόντα που θέλουν καθώς και δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα ενόψει γιορτών.
Ήταν οι προσφορές της Black Friday η ευκαιρία που περίμεναν οι καταναλωτές για να αγοράσουν τα προϊόντα που είχαν βάλει στο μάτι εδώ και καιρό; Ποια προϊόντα και κατηγορίες μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των e-καταναλωτών στην Ελλάδα και σε τι τιμές τελικά αγόρασαν; Θα σας δώσουμε το πρώτο teaser αναφέροντας ότι ο μηχανισμός του BestPrice.gr εντόπισε 77.412 νέες, πραγματικές προσφορές από 3.800+ καταστήματα, κατά την εκπτωτική περίοδο της Black Friday 2024. Και όταν λέμε πραγματικές προσφορές, το εννοούμε αφού πρόκειται για πτώση της καλύτερης τιμής που έχει καταγραφεί το προηγούμενο διάστημα από το σύνολο των καταστημάτων.
Στο BestPrice.gr αναλύσαμε δεδομένα πωλήσεων από συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα και σου παρουσιάζουμε τους πρωταγωνιστές της φετινής Black Friday περιόδου, δηλαδή από 15 έως και 29 Νοεμβρίου 2024. Αν και η Black Friday έπεσε φέτος στις 29 Νοεμβρίου 2024, οι μεγάλες αλυσίδες ξεκίνησαν τις Black Friday προσφορές στις 15 Νοεμβρίου. Η ιστορία επαναλαμβάνεται λοιπόν αφού και πέρσι, η εκπτωτική περίοδος της Black Friday διήρκησε 2 εβδομάδες.
Φέτος, την ημέρα της Black Friday, οι online παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 136% σε σχέση με μία τυπική Παρασκευή, ενώ πέρυσι το ποσοστό αυτό είχε φτάσει στο 156%. Την ευρύτερη εκπτωτική περίοδο της Black Friday 2024, δηλαδή από 15 έως και 29 Νοεμβρίου, καταγράφηκε μια αύξηση κατά 27% στις online πωλήσεις σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη περίοδο. Την ίδια περίοδο, το μέσο καλάθι αυξήθηκε κατά 20% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη περίοδο, χωρίς όμως να καταφέρει να φτάσει τα περυσινά επίπεδα. Συγκεκριμένα, η αξία του μέσου καλαθιού ήταν μειωμένη κατά 6% σε σχέση με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του 2023.
Αν υπήρχε βραβείο όσκαρ για τα top selling προϊόντα της Black Friday 2024. θα ήταν αυτά που πρωταγωνίστησαν και προστέθηκαν στα περισσότερα ηλεκτρονικά καλάθια των καταναλωτών. Η χρυσή 10άδα είναι λοιπόν:
Ανά κλάδο
Ποιοι κλάδοι μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών την Black Friday 2024 και κατάφεραν να παρουσιάσουν την μεγαλύτερη αύξηση ηλεκτρονικών πωλήσεων; Ακολουθούν τα ποσοστά αύξησης πωλήσεων ανά κλάδο την εκπτωτική περίοδο της Black Friday:
Οι καταναλωτές φλέρταραν με τις παρακάτω κατηγορίες κατά την έρευνα αγοράς ενόψει Black Friday, δημιουργώντας “συνωστισμό” με υπερδιπλασιασμό της κίνησης που έλαβαν σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Ήρθε η ώρα οι gamers να καθήσουν στο “θρόνο” τους:
Τι έγραψαν οι χρήστες στην μπάρα αναζήτησης του BestPrice.gr; Οι αναζητήσεις των χρηστών αναδεικνύουν τη δυναμική συγκεκριμένων κατηγοριών. Πιο συγκεκριμένα:
Επιπλέον, καταγράφηκε έκρηξη ενδιαφέροντος για προϊόντα gaming και ψυχαγωγίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι αναζητήσεις για τιμονιέρες gaming παρουσίασαν άνοδο 401%, για PlayStation 5 αυξήθηκαν κατά 310% ενω για gaming πληκτρολόγια αυξήθηκαν κατά 289%, δείχνοντας τη στροφή των χρηστών προς εξειδικευμένο εξοπλισμό που αναβαθμίζει την εμπειρία gaming.
Κλασικά, οι κατηγορίες τεχνολογίας και οι οικιακές συσκευές παραμένουν στο προσκήνιο:
Ο απολογισμός της Black Friday 2024 ολοκληρώνεται με ένα ενδιαφέρον στατιστικό σχετικά με τις τιμές πώλησης των προϊόντων, καθώς άλλωστε το BestPrice.gr παραμένει πρωτίστως πλατφόρμα σύγκρισης τιμών. Φέτος, λοιπόν, από τα προϊόντα που προτίμησαν οι καταναλωτές κατά την περίοδο της Black Friday, το 20% αγοράστηκε σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο (και συγκεκριμένα 5% χαμηλότερα από την καλύτερη τιμή του συνόλου των καταστημάτων). Ενώ το 73% περίπου στην ίδια τιμή που υπήρχε ήδη ως καλύτερη τιμή στο BestPrice.gr (η απόκλιση καλύτερης τιμής ήταν μικρότερη από 5%). Αν συγκρίνουμε με βάση τα αντίστοιχα στοιχεία της περυσινής Black Friday περιόδου, το 2023, πάνω από το 40% των προϊόντων αγοράστηκε σε χαμηλότερη καλύτερη τιμή και το 56% των προϊόντων χωρίς κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή τιμής.
Κάπου εδώ τελείωσε ο απολογισμός της Black Friday. Δεν ξέρουμε πόσα προϊόντα από τους Black Friday στόχους καταφέρατε να αποκτήσετε φέτος, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι στο BestPrice.gr μπορείτε να ανακαλύπτετε πραγματικές προσφορές όλο τον χρόνο.
Σημείωση: Τα στατιστικά πωλήσεων προέρχονται από ανώνυμα δεδομένα που συλλέγονται από ηλεκτρονικές παραγγελίες από τα συνεργαζόμενα καταστήματα του BestPrice.gr μέσω της υπηρεσίας “BestPrice 360°”.