E-commerce Market Industry Reports – Q2 2024
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) έχει δημιουργήσει μια σειρά από Market Indu...
Καθώς ο πληθωρισμός και η οικονομική αβεβαιότητα επιμένουν, οι καταναλωτές προσαρμόζουν τα πρότυπα αγορών τους και υιοθετούν μέτρα μείωσης των εξόδων τους.
Ως αποτέλεσμα, το 69% των καταναλωτών παγκοσμίως, έχει αλλάξει τις συνήθειες αγορών του, όσον αφορά στα μη απαραίτητα προϊόντα.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έκθεση της PwC «February 2023 Global Consumer Insights Pulse Survey». Η έρευνα πραγματοποιείται δύο φορές το χρόνο και στοχεύει στην παρακολούθηση των μεταβαλλόμενων τάσεων των καταναλωτών παγκοσμίως.
Στην έρευνα του περασμένου Φεβρουαρίου, συμμετείχαν 9.180 καταναλωτές από 25 χώρες σε όλες τις Ηπείρους του πλανήτη. Οι ερωτηθέντες ήταν τουλάχιστον 18 ετών και έπρεπε να έχουν ψωνίσει μέσω Διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά τον προηγούμενο χρόνο.
Τέσσερα βασικά τμήματα καταναλωτών Η πιο απαισιόδοξη ομάδα (42%) αναμένει να προχωρήσει σε σημαντική μείωση στις δαπάνες της, σε όλες τις κατηγορίες εξόδων.
Για παράδειγμα, είναι λιγότερο διατεθειμένοι να ταξιδεύουν και είναι πιο πιθανό να στραφούν σε πιο προσιτές μάρκες, ή ακόμη και να παραιτηθούν από τη χρήση συγκεκριμένων αντικειμένων στα οποία βασίζονται συνήθως.
Στον αντίποδα, μόνο το 10% δήλωσε ότι δεν έχει αλλάξει καθόλου τις καταναλωτικές του συνήθειες και δεν ανησυχεί για την οικονομική κρίση.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τις αγορές τους από τα φυσικά καταστήματα, με το 43% των ερωτηθέντων να τα επιλέγουν ως το πιο δημοφιλές κανάλι αγορών τους κατα τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών. Οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω smartphone κατέλαβαν τη δεύτερη θέση σε δημοτικότητα με 34%.
Όταν τους ζητήθηκε να δώσουν προτεραιότητα σε παράγοντες που θα ενίσχυαν τις εμπειρίες αγορών στα φυσικά καταστήματα, το 50% των ερωτηθέντων κατέταξαν την πρόσβαση σε έμπειρους και χρήσιμους πωλητές ως τον κορυφαίο παράγοντα.
Επιπλέον, το 42% των ερωτηθέντων εξέφρασε έντονη προτίμηση στα self-service ταμεία, ενώ το 41% θέλει να περιηγείται στον ιστότοπο ή στο mobile app του καταστήματος που βρίσκεται, για να αναζητά συγκεκριμένα προϊόντα.
Τέλος, η έκθεση αποκαλύπτει επίσης ότι το 43% των καταναλωτών σχεδιάζει να αυξήσει τις διαδικτυακές αγορές του μέσα στους επόμενους έξι μήνες.