Η Eurostat δημοσίευσε τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνάς της σχετικά με τη χρήση τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στα νοικοκυριά. Με άλλα λόγια, η έρευνα είχε ως στόχο να καθορίσει πώς τα άτομα χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία όπως το διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, η ιδιωτικότητα και η προστασία των προσωπικών δεδομένων, μεταξύ άλλων.

77% των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ πραγματοποίησαν αγορές online το 2024.

Το 2024, το 77% των χρηστών internet είχαν αγοράσει ή παραγγείλει προϊόντα ή υπηρεσίες το προηγούμενο 12μηνο, ενώ μία δεκαετία πριν (το 2014) το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 59%.

Στην Ελλάδα, ο αριθμός των χρηστών internet που έκαναν online shopping σχεδόν διπλασιάστηκε από το 2014 και έφτασε πέρυσι το 78%. Η Ιρλανδία, οι Κάτω Χώρες και η Δανία έχουν τα υψηλότερα ποσοστά (πάνω από 90%), ενώ η Βουλγαρία, η Ιταλία και η Ρουμανία έχουν τα χαμηλότερα (60% ή λιγότερο).

Κορυφαίες διαδικτυακές αγορές το 2024: Η ένδυση πρώτη στις online αγορές

Τα πιο συχνά αγοραζόμενα προϊόντα μέσω διαδικτύου το 2024 είδη ένδυσης (περιλαμβανομένης της αθλητικής ένδυσης), παπούτσια και αξεσουάρ, με το 45% των πολιτών να έχουν κάνει τέτοιες αγορές τους προηγούμενους 3 μήνες.

Ακολουθούσαν οι παραγγελίες φαγητού από εστιατόρια, αλυσίδες fast food και υπηρεσίες κέτερινγκ (21%), τα αρώματα και προϊόντα ευεξίας (20%) και έπιπλα και αξεσουάρ σπιτιού ή είδη για κήπους (19%).

Κατόπιν ήταν οι αγορές αθλητικού εξοπλισμού, βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και συμπληρώματα υγείας, όπως βιταμίνες (με 16% το καθένα).

Οι στατιστικές δείχνουν επίσης ότι οι ηλικιακές ομάδες 25-34 και 35-44 ετών παρέμειναν οι κύριοι συντελεστές στο ηλεκτρονικό εμπόριο.