E-commerce Market Industry Reports – Q2 2024
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) έχει δημιουργήσει μια σειρά από Market Indu...
Η Eurostat δημοσίευσε τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνάς της σχετικά με τη χρήση τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στα νοικοκυριά. Με άλλα λόγια, η έρευνα είχε ως στόχο να καθορίσει πώς τα άτομα χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία όπως το διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, η ιδιωτικότητα και η προστασία των προσωπικών δεδομένων, μεταξύ άλλων.
Το 2024, το 77% των χρηστών internet είχαν αγοράσει ή παραγγείλει προϊόντα ή υπηρεσίες το προηγούμενο 12μηνο, ενώ μία δεκαετία πριν (το 2014) το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 59%.
Στην Ελλάδα, ο αριθμός των χρηστών internet που έκαναν online shopping σχεδόν διπλασιάστηκε από το 2014 και έφτασε πέρυσι το 78%. Η Ιρλανδία, οι Κάτω Χώρες και η Δανία έχουν τα υψηλότερα ποσοστά (πάνω από 90%), ενώ η Βουλγαρία, η Ιταλία και η Ρουμανία έχουν τα χαμηλότερα (60% ή λιγότερο).
Τα πιο συχνά αγοραζόμενα προϊόντα μέσω διαδικτύου το 2024 είδη ένδυσης (περιλαμβανομένης της αθλητικής ένδυσης), παπούτσια και αξεσουάρ, με το 45% των πολιτών να έχουν κάνει τέτοιες αγορές τους προηγούμενους 3 μήνες.
Ακολουθούσαν οι παραγγελίες φαγητού από εστιατόρια, αλυσίδες fast food και υπηρεσίες κέτερινγκ (21%), τα αρώματα και προϊόντα ευεξίας (20%) και έπιπλα και αξεσουάρ σπιτιού ή είδη για κήπους (19%).
Κατόπιν ήταν οι αγορές αθλητικού εξοπλισμού, βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και συμπληρώματα υγείας, όπως βιταμίνες (με 16% το καθένα).
Οι στατιστικές δείχνουν επίσης ότι οι ηλικιακές ομάδες 25-34 και 35-44 ετών παρέμειναν οι κύριοι συντελεστές στο ηλεκτρονικό εμπόριο.